13 Şubat 2014 Perşembe

Bloggerlar ile Söyleşi


Bir süredir aklımda olan bir etkinlikti tanınmış bloggerlar ile söyleşi tarzı bir şey yapmak.Sonra bir gün bu fikir iyice yattı kafama ve birazda cesaretlenerek böyle bir etkinlik yapmak için yavaş yavaş sıvadım kolları.İlk olarak hangi blogger ile başlamalıyım,hangi soruları sormalıyım falan diye düşünüp durdum.Daha sonra da yorumlarını ve blogunu severek takip ettiğim ''Yorumbaz''ın yazarı Büşra Bal ile böyle bir etkinliğine başlamanın uygun olacağını düşündüm.Daha sonra ona böyle böyle bir şey yapmak istiyorum,başlangıç içinde seni düşündüm sen ne dersin dedim o da kırmadı beni sağolsun.Ona da buradan tekrar teşekkür ederim desteği için :)
Daha fazla uzatmayayım ve sizi Yorumbaz'a sorduğum sorularla ve bunların cevapları ile başbaşa bırakayım.Umarım bu etkinliği beğenirsiniz.Yorumlarınızı bekliyorum :)


-Öncelikle blog hayatına başlamandaki olay ya da kişi kimdi ve bu nasıl gelişti?
+Öyle birileri kalk blog aç dedi mi hatırlamıyorum. Ben de pek çok kişi gibi bilinçsizce sırf hevesten girdim bu işe.Yoksa çok fazla blogger takip eden ya da birilerine hayranlık duyan biri değildim. Zaten kitap sayfalarında sürekli yorum paylaşan aktif bir okurdum.Neden tüm yorumlarım belli bir yerde toplanmasın diye düşündüm ve Yorumbaz ortaya çıktı.

-Kitap tutkun kaç yaşındayken başladı? Ve bunda önemli payı olan bir kitap var mı?
+Tutku boyutunda olmasa da her zaman kitap okurdum. Ama normal bir okurun okuduğu düzeyde.Lise 2 gibi başladı kitaplara olan anormal ilgim. Süleymanın son rüyası,Cerrah ve Alacakaranlık beni o dönem okumaya sevk edenler kitaplar. Şu an Alacakaranlığa taptığım söylenemez ama o seri olmasaydı şu an okuduğumun yarısı kadar kitap okumuş olabilirdim.Şimdi aynı etkileri yok tabiki.

-Bir kitabı bitirmen ortalama ne kadar sürüyor?
+O aslında belli kriterlere göre değişiyor.Benim için sayfa sayısından çok akıcılığı önemli. 300-350 sayfalık bir kitap aralıksız okunursa 4 - 4.5 saatten fazla sürmez.Ama aylardır elimde sürünen kitaplar da yok değil.

-Kitap dışında da bir soru sormak istiyorum.Yabancı dizi ya da film izlemeyi sever misin? Severek takip ettiğin diziler ya da sevdiğin filmlere birkaç örnek verebilir misin?
+Çok ciddi anlamda takip ediyorum.Her gün bir dizim var mesela. Game of thrones, Arrow son dönemlerde beni en etkileyen ve zamanın nasıl geçtiğini anlamadığım diziler.SPN benim için son sezona kadar efsaneydi ama son zamanlarda tekrara düştü.The Vampire Diaries,Originals,The Musketeers falan da  izliyorum ama en son ne oldu desen hatırlayamam. Amaç vakit öldürmek.

*Mavi Kalem Notu: Game of Thrones,Arrow ve SPN için Yorumbaz'a benden 10 puan :D Benimde favorilerimdir bu dizilerin kendileri ;)

Film kitaptan sonraki en büyük tutkum  ve çok daha eskiye dayanıyor. 15-16 yaşlarındayken bile Clark Gable,Cary Grant filmleri izlerdim. 12 Kızgın Adam, Rüzgar Gibi Geçti, North by Northwest , Kızgın Damdaki Kedi,Esaretin Bedeli,Koro ve Batman ilk aklıma gelenler.Onun dışında Nolan ,Hitchcock ve Fincher üçlüsünün çektiği her şeye tapıyorum.

-Kitap okumak dışında severek yaptığın bir hobin var mı?
+Film izlerim. Tipik bir NERD nelerden hoşlanırsa ondan hoşlanıyorum. Özellikle çizgi romana uyarlamalarına bayılıyorum.Son zamanlarda çizgi romanlara merak saldım.Edinebildiklerimi okumaya çalışıyorum.

-Okumak dışında yazmakla da uğraşır mısın?Eğer uğraşıyorsan ileride bir kitap yazmış olsaydın bu ne tarz bir kitap olurdu?
+Birkaç sene önce denedim ve bir daha denemeyi asla düşünmüyorum. ASLA. :D

-En sevdiğin yazarlar ve kitapları nelerdir?
+Bizim kadar çok okuyan insanların birden fazla favorisi oluyor tabi ama ben kategorilere ayırarak söyleyeyim. Romansta en çok Austen, Judith Mcnaught ve Nora Roberts,paranormalde Karen Marie Moning,polisiyede James Patterson çok sevdiğim yazarlar. John Green de geçen sene hayatıma girdi ve bir daha çıkmasını istemiyorum.

-Son olarak birazda blogundan bahsetmek istiyorum. İlerleyen günlerde Yorumbaz'da neler ile karşılaşabiliriz.Planladığın yeni birkaç etkinlik ya da yakında yorumunu görebileceğimiz bir kitap var mı?
+Aklımdaki etkinliklerin iki tanesini hayata geçirebildim. Kitap haberlerini eskiden Haberin Var mı başlığı altında yayınlıyordum ama öylesi çok soğuk ve sıradan gelmeye başlamıştı bana. Sonuçta beni takip edenlerin pek çoğu o haberlere aşina zaten.O yüzden onun formatını biraz değiştirdim artık yorumlarımı katarak paylaşıyorum. 2.side Sorunsal Salı adı altında takipçilerimin sorularını yanıtladığım etkinlik. Salı günleri yayına sokuyorum.İlkini geçen hafta yayınladım.

Tur dolayısıyla çok fazla romantik kitap okuduk ve sevdiğim bir tür olsa da sıkıldım. O yüzden şu sıralar polisiye ya da fantastik okuyup onu yorumlamak istiyorum blogta.

*Cevaplar için Büşra Bal'a tekrardan teşekkür ederim.Umarım hoş bir söyleşi olmuştur.

Başka bir söyleşide görüşmek umudu ile :)


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers