4 Kasım 2014 Salı

Yorum: Efsane | Marie Lu

'' Gerçek Efsane'ye Dönüşecek! ''

Kitap:Efsane
Yazar:Marie Lu
Yayınevi:Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı:320
Tür:Distopya
Puan:5/5
Bir zamanlar Amerika Birleşik Devletleri'nin batı kıyısı olarak bilinen yerde şimdi Cumhuriyet adında, komşularıyla sürekli savaşan bir ülke vardır. Cumhuriyet'in seçkin sınıfından gelen on beş yaşındaki üstün yetenekli June, askerî bir dehaya sahiptir. İtaatkâr, hırslı ve kendini ülkesine adamış bu genç kız onun uğruna her şeyi yapmaya hazırdır. Fakir bir aileden gelen on beş yaşındaki Day ise ülkenin en çok aranan suçlusu ve bir devlet düşmanıdır. Kendisi gibi asker olan ağabeyi Metias öldürülünce June, Day'in peşine düşer. İnandıkları şeyler uğruna savaşan bu iki gencin kesi?en yolları, onları Cumhuriyet'in karanlık sırlarına götürecektir.
"Efsane, söylendiği kadar iyi olmakla kalmıyor, bunu kesinlikle hak ediyor." -The New York Times-
"Bir 'efsane' doğuyor." -USA Today-
"Bilimkurgu ve aksiyonun heyecanlı bir karışımı... Bu kitap Açlık Oyunları hayranlarına okumaya değer bir şey verecek." -Voya-

-Yorum-
Evvet! Az önce efsane gibi bir kitabı bitirdim ve beklediğim gibi Efsane'ydi :D Bildiğiniz gibi kitap çıkalı oldukça uzun zaman oldu, hatta serinin ikinci kitabı da bir hafta sonraki İstanbul Fuarı'nda satışa sunulacak. Ama ben malesef ki kitabı okuma fırsatını yeni buldum. Gerek araya başka kitapların girmesi ile gerek de sınavdı, okuldu derken sürekli ertelendi Efsane'yi okumam. Neticesinde kitaba büyük bir beklentiyle başladım, heyecanlanarak okudum ve beklentilerimin karşılandığı ve iyi ki okumuşum bu kitabı dediğim bir şekilde de kitabı bitirdim. Zaten blogumu takip edenler distopya türünü ne kadar çok sevdiğimi bilir, o yüzden Efsane'yi okuduktan sonra yeni bir favori seri daha bulduğumu anlamışlardır sanırım ;)

Her neyse, yoruma geçmeden önce Efsane'yi benim gibi hala okumayanınız varsa diye birkaç madde ile bu kitabı neden okumanız gerektiğini açıklamaya çalışacağım sonra da yoruma geçeceğim.

1- Day gibi harika ve hayran olunası bir erkek karakter ile karşılaşmak için,
2- Ülkenin en aranan suçlusunun, ülkenin en zeki kızı ile karşılaşmasına tanık olmak için,
3- Efsanevi ve belalı bir aşk için, :D
4- Küçük ayrıntıların kitaba büyük zevk kattığına şahit olmak için,
5- Ve iyi bir basımı ve kapak tasarımı olan kaliteli ciltli bir kitap okumak için.
Sanırım şimdilik bu maddeler yeterli. Kitabın konusuna gelecek olursak;

Amerika Cumhuriyeti'nin en aranan suçlusu olan Day adındaki genç, deyim yerindeyse Robin Hood vazifesi görerek, kendisini ve fakir ailesini hayatta tutabilmek için Cumhuriyet'e karşı tek başına savaşıyor, çalıyor ve suç işliyor. Hatta Cumhuriyetin savaş uçaklarını yok ediyor, askeri birliklerine zarar veriyor ve onları kızdırmak için elinden gelen her şeyi yapıyor. Ama sorun şu ki kimse onun nasıl birisi olduğunu ve neye benzediğini bilmiyor. Kimine göre kızıl saçlı, kimine göre esmer ya da beyaz tenli ve kıvırcık saçlı birisi. Ama gerçekte kimse onun dış görünüşünü bilmiyor, bu da Day'e en büyük avantajı sağlıyor. Gizlilik.

Cumhuriyetin genç çocuklar üzerinde yaptığı Denemeler adındaki fiziksel ve zihinsel sınavlardan şuana kadar kimsenin alamadığı en yüksek puan olan 1500/1500 puanı alan Cumhuriyetin tek Deha'sı June ise kendisini, bu en çok aranan suçluyu yakalamaya adamış son derece zeki bir kız. Onu yakalamak için onun gibi düşünüp onun gibi kendini eğiten ve zorlayan June bir gün hayatında ki tek ailesi olan abisi Metias'ın ölümü ile yıkılıyor ve hayatı altüst oluyor. Abisini öldüren kişinin ise Day olduğunu öğrenince intikam almak için yeni bir göreve veriliyor. Cumhuriyetin en çok aranan suçlusunu yakalamak ve idam edilmesini sağlamak!

Bu kovalamaca esnasında June, Cumhuriyetin sırlarını öğrenecek, hayatını üzerine kurduğu doğruların aslında yanlış olduğunu farkedecek ve hiç beklemediği bir aşk ile karşılaşacaktır.
Kitabın konusu genel olarak böyle. Gelelim konu dışındaki kısımlara. Öncelikle ben yazarın June karakteri üzerinde kullandığı ayrıntılara odaklanabilme özelliğini çok sevdim. Bu sayede June, çok iyi bir gözlemci ve nedenlerden en mantıklı sonuçları çıkarabilen birisi halini alıyor. Ama şunu da söylemem gerek. Kitabın başlarında June'a biraz sinir olmadım değil. Tamam Cumhuriyetin en zeki çocuğu ve bir deha olabilir ama bana biraz fazla havalı ve insanları küçümser bir yapısı var gibi gelmişti ve rahatsız olmuştum açıkçası. Ama daha sonra karaktere alıştım ve bunlara çok takılmamaya çalıştım.

 Day ile June arasındaki aşk da gerçekten tam anlamıyla belalı bir aşk. İkisi de çok zeki, ikisi de çok güçlü bir karakter. Onların arasında Cumhuriyet bile duramayacak gibi gözüküyor. Değinmek istediğim bir kısımda kitabın son sahnesindeki fedakarlık kısmı. Kimin ne yaptığını söylemeyeceğim ama yapılan fedakarlık çok büyük ve duyguluydu bence. Kitaba daha da bir anlam katmıştı. Her neyse benim Efsane hakkında diyeceklerim bu kadar. Ben okurken çok sevdim, umarım siz de seversiniz. Devam kitabı olan ''Deha'' yı da bir hafta sonra fuardan almayı düşünüyorum. İlk kitap heyecanlı bir yerde bitmişti, devamını merak ediyorum.

Başka bir yorumda görüşene kadar kendinize iyi bakın ;)

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers