31 Ağustos 2014 Pazar

Yorum: Aşka Var Mısın? | Natasha Boyd

''Aşk Hayattaki En Büyük Risktir''

Kitap:Aşka Var Mısın?
Yazar:Natasha Boyd
Yayınevi:Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı:368
Tür:Aşk-Romans
Puan:4/5
"Eğer geleceğimde olacağını bilseydim, tamamen farklı bir yaşam seçerdim." 
...kokusunu derin derin içime çektim. Sonra ağzımı kulağına yaklaştırdım. "Eğer farklı bir yaşam seçseydin, beni hiçbir zaman bulamazdın."
Sorumlulukları ve kendine olan güvensizliğiyle boğuşan, güneyli bir genç kız... ?Her şeyini kaybedebileceği son skandalından kaçan, Hollywood'un en gözde megastarı...?Onları sonsuza dek değiştirecek, tesadüfi bir karşılaşma, imkânsız bir birliktelik ve masalsı bir aşk hikâyesi...
-Yorum-
Son zamanlarda okuduğum bir-iki distopta kitabından sonra biraz kafa dağıtmak ve farklı bir tür okumak için Yabancı Yayınları'ndan incelemem için gönderilen Aşka Var Mısın? kitabına başladım. Kitabı, çıktığı zamanlarda internette sık sık görüyordum zaten ve kapak tasarımını da benim gibi birçok kişinin ilgisini çekmişti. Bende bu vesileyle başladım ve bitirdim kitabı. Bitirince de iyi ki okumuşum dedim kendi kendime. Blogumu takip edenler az çok sevdiğim türlerin fantastik ve özellikle distopta olduğunu bilirler. Bunun dışında blog turlar ve onun haricinde birkaç tane aşk-romans türünde de kitaplar okumuştum ve artık şunu rahatlıkla söyleyebilirim Aşka Var Mısın? bu türün sevdiğim sayılı kitaplarından, belki de en sevdiğim kitabı oldu diyebilirim. Kitabın konusu ilk başlarda biraz basit gibi gelse de ilerledikçe derinleşen konusuyla, komik ve başarılı karakterleriyle ve bir aşk kitabı olmasına rağmen yerinde kullanılan sex sahneleri ile keyif alarak okuduğum bir kitap oldu. 

Kitabın ana karakteri Keri Ann Butler, Butler Cove adındaki bir kasaba da Snapper Grill restoranında bir garson olarak çalışmaktadır. Yıllar önce bir trafik kazasında  kaybettiği annesi ve babası dışında ailesinden geriye bir tek üniversitede okuyan abisi kalmıştır. Kendisi ise Butler Cove'da ailesinden miras kalan bir evde yaşamaktadır. Çalıştığı restoranda bir gece karşına çıkan bir adamla tanışmasının ardından ise hayatı değişecek hale gelmiştir. Hem de öyle böyle bir değişme değil. Çünkü karşılaştığı adam Hollywood'un en tanınan ve gözde megastarlarından Jack Eversea'den başkası değildir. Yani Keri Ann'in filmlerini izlediği,her gün magazin dergilerinde ve televizyonlarda gördüğü Jack Eversea. Yaşadığı son skandaldan sonra hayatına çeki düzen vermek için geldiği bu kasabada tanışacağı garson kızın hayatını tamamen altüst edeceğini Keri Ann gibi o da tahmin edememiştir. 
Ve tahmin edileceği gibi bu karşılaşmadan sonra ikisi de bir süre de olsa eski hayatlarını geri de bırakıp yeni bir aşka yelken açarlar. Öncelikle şunu söylemeliyim, yazarın kullandığı dil ve oluşturduğu karakterler gerçekten başarılıydı. Kitabı okurken sıradan bir kızın sıradan olan hayatını ve daha sonra yaşadığı olayları okuyor gibi düşünüyorsunuz, ama sonra kendinizi kitaba kaptırınca bu hikayeden sıkılmıyorsunuz aksine keyif almaya başlıyorsunuz. Bu benim gibi aşk kitaplarına pek yönelmeyen birisi için oldukça tatmin edici bir etkendi. Bunun dışında oluşturulan karakterler çok gerçekçiydi. Özellikle Keri Ann'in en yakın arkadaşı Jazz karakteri benim aşık olduğum ve Keri Ann ile olan diyologlarını gülerek okuduğum bir karakterdi. Yani kızın en basit bir konuda anlattıkları ve yaptığı benzetmeler çok hoşuma gitti ve kitabı beğenmemde etkili bir faktör oldu.

Keri Ann karakteri ise yer yer Jack ile yaşadıkları bir ayrılıp bir barışma olayları ve bazı şeyleri çok çabuk affedip unutabilmesi dışında sevdiğim bir karakter oldu. Jack Eversea'yi okurken de neden bilmiyorum ama sürekli kafamda şu Gri'nin Elli Tonu filmindeki baş rol adam geldi aklıma. Ne kitabını okudum ne de filmini izleyeceğimi düşünüyorum ama herhalde bir ara internette baktığımız her yerde bu adamı görünce insan ister istemez bu adamı canlandırabiliyor kafasında :D


Eeee, başka neyden bahsecektim? Heh, kitabın isminden! Kitabı orjinal isminin ana karakter Jack Eversea'nın soyadı olmasına rağmen Türkçeye neden ''Aşka Var Mısın?'' olarak çevirildiğine pek anlam verememiş olsam da buna daha sonra o kadar da takılmadım. Kitabın kapağına ise söylenecek söz yok. Zaten orjinal kapak, Yabancı Yayınları da bu hoş kapağı kullanarak kitaba olan ilgiyi biraz daha arttırdı, iyi ki de arttırmış. Çünkü Eversea -bu söyleyeceğim bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar aşk-romans kitabı okumuş birisi için ne kadar doğrudur bilemem ama- türünün arasında kolayca sıyrılabilen, başarılı bir kitaptı bana göre.

Sanırım anlatacaklarım bu kadar. Umarım bir şeyi atlamamış ya da unutmamışımdır. Dediğim gibi bu türü az okuyan ve hele de erkek bir okuyucu tarafından okunan bu kitap sevildiyse bence kitabı alıp siz de okumalısınız. Neyse şimdilik bu kadar, kendinize iyi bakın. Yorumlarınızı esirgemeyin! ;)


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers