28 Nisan 2015 Salı

Yorum: 21.Gün | Kass Morgan

"Dünya'da Yalnız Olduklarını Sanıyorlardı. Yanılmışlardı."

Kitap:21.Gün
Yazar:Kass Morgan
Yayınevi:Go! Kitap
Sayfa Sayısı:312
Tür:Bilimkurgu-Macera
Puan:4/5
Dünya'da Yalnız Olduklarını Sanıyorlardı Yanılmışlardı
Yüz grubunun Dünya'ya ayak basmasının üzerinden 21 gün geçmiştir. İçlerinden birinin uğradığı ölümcül saldırının ardından Dünya'da yalnız olmadıklarını anlayan grup üyeleri yaşadıkları şoku atlatamadan birer birer hastalanmaya başlarlar. Belirtiler radyasyon zehirlenmesini işaret etmektedir. Aynı gün ele geçirecekleri Dünyalı kızın onlara söyleyeceği çok şey vardır. Onların, Dünya'ya ayak basan ilk Koloniciler olmadığı gibi…
Wells, grubun güvenliğini sağlamak için canla başla çalışırken Clarke diğer Kolonicileri bulmak için kamptan ayrılacak, Bellamy ise ne pahasına olursa olsun kız kardeşini bulacaktır. Gemide kalan GLASS ise hayatının aşkı ile kendi hayatı arasında bir seçim yapmak zorundadır. 
New York Times çoksatarı THE 100 kitabının devamı olan 21. Gün'de sırlar bir bir açığa çıkarken inançlar sınanıyor ve ilişkiler sınavdan geçiriliyor.

-Yorum-
Merhaba! Bugün uzun zamandır okuyamadığım bir kitabın yorumunu yapmaya çalışacağım. Yani Go Kitap'tan çıkan ve Kass Morgan'ın yazdığı The 100 serisinin ikinci kitabı olan 21.Gün'ü. Ben 21.Gün'ü okumak için yayınevinden yaklaşık bir ay önce istemiştim, onlara da teşekkür ederim. Ama bir yandan da özür diliyorum, çünkü kitabın yorumunu neredeyse bir ay gibi bir aradan sonra anca yapabiliyorum. Gecikmeli de olsa bugün o kitabı yorumlamaya çalışacağım. 

Ben serinin ilk kitabı The 100'ı bitirdiğimde gayet hoş bir kitap olduğunu ve güzel bir seri başlangıcı kitabı olduğunu düşünüyordum. 21.Gün'ü bitirdiğimde ise yine gayet hoş bir devam kitabı olduğunu düşündüm. :D Yani mükemmel bir kitap değildi, eksikleri vardı. Baştan onu söyleyeyim. Ama güzel bir seri okumak isteyenler için de keyif alabilecekleri bir kitap olduğunu söyleyebilirim gerçekten. Her şeyden önce serinin şuana kadar okuduğum kitaplarından yola çıkarak yazar Kass Morgan'ın pek fazla aksiyonda gözü olmadığını, yani kitapta aksiyon yerine karakterlerin duygularını ve gelişimlerini ön planda gösterdiğini söyleyebilirim sanırım. Ki bu da bir yandan bakınca güzel bir şey, her ne kadar ben 21.Gün'ün sonunda biraz daha fazla aksiyon görmeyi ummuş olsam ve bunun çok ta beklediğim gibi olmadığını gördüğüm için kitaptan bir puan kırmış olsam da bu seriyi sevdiğimi söylemeliyim.
Her neyse, biraz bu kitabın ana konusundan bahsedeyim. Bildiğiniz gibi serinin ilk kitabı The 100'ın sonunda dünyaya gelen 100 ekibinin aslında bu gezegende yalnız olmadıklarını, yani büyük felaketten sonra dünyayı terketmemiş olan bazı kişilerin hala burada yaşadığını öğrenmiştik. Yani Dünyalılar'ın. 21.Gün'de ise 100 ekibi bu olay sonrasında bir takım sorunlar yaşamaya başlıyor. Kamptaki bazı kişilerin gizemli bir şekilde öldürülmelerine, bazı kişilerin de nedeni belirsiz olan bir hastalığa yakalanmalarına tanık oluyorlar ve tüm bunların nedenini de henüz karşılaşmadıkları Dünyalılar olarak düşünüyorlar. Tüm bunların dışında kampın yakınlarında eski bir uzay aracının parçalarını bulmaları da işleri daha da karıştırıyor.

Kitap bu şekilde ilerliyor ve bunlar olurken de cevabını alamadığımız sorulara tek tek yanıt bulmaya başlıyoruz. Ayrıca her bir karakterin gelişimini, geçmişte neler yaşadıklarını -flashback sahneleri ile- görmeye devam ediyoruz. Bu sayede de hem dünyada neler yaşandığını hem de uzayda Koloni'nin ne durumda olduğunu ve insan ırkının yaşam mücadelesinde ne kadar vakitleri kaldığını görme şansı yakalıyoruz. 

Bildiğiniz gibi bu serinin bir de dizi versiyonu var. Ben ilk kitabı okuduktan sonra dizinin ilk sezonuna da bir göz atmıştım. Her ne kadar ilk sezonda ikinci kitaba dair spoilerlar olsa da ve dizi kitaptan biraz bağımsız ilerliyor olsa da sevmiştim. Şimdi hazır serinin ikinci kitabını bitirdiğime göre dizinin ikinci sezonuna da başlayabilirim :) Ben The 100 yorumumda kitap serisinde en sevdiğim karakterin Bellamy olduğunu ama dizi de en sevmediğim karakterin bu olduğunu söylemiştim. :D Serinin devam kitabında Bellamy'i hala seviyordum, umarım dizinin ikinci sezonunda da sevebilirim. 

Son olarak kitabın sonundan bahsedeyim. Pek beklemediğim bir son olduğunu söyleyebilirim, biraz daha farklı bir şey bekliyordum. Ama bu şekilde olması da ve en sonda Clarke karakterinin öğrendiği şeyden sonra merakımın artması nedeni ile bu sonu da sevdim. Kitap da benim tek sıkıntım dediğim gibi biraz daha aksiyon beklemem ve yazarın bazı olayları kısa kesmesi ve betimlemelerin biraz daha iyi olabilmesini ummamdı. Ama yine de keyif alarak okudum kitabı, zaten çok akıcıydı. Bu yüzden de hızlı okunan bir kitaptı.

Umarım anlatabilmişimdir kitabı, eğer ilk kitabı sevdiyseniz bence bunu da sevebilirsiniz. Çünkü 21.Gün, The 100'tan bir tık daha iyiydi sanki. :D Her neyse işte böyle. Serinin son kitabı olan "Homecoming" ten de beklentim yüksek. Umarım Go Kitap onu da yakın bir zamanda çıkarır. Şimdilik benden bu kadar, başka bir yorumda görüşürüz ;)

2 yorum:

  1. Diziyi izliyorum ama çok delice sevmesem de gideri olduğunu düşünüyorum. Çünkü bir kaç aydır 1. sezonu izliyorum =)
    Kitaba şans vermeli miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence okumalısın, yorumda da dediğim gibi harika bir kitap olmasa da severek okuyabileceğini düşünüyorum :)

      Sil

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Our Team Memebers